راهکارهای افزایش امنیت فیزیکی دوربین مدار بسته

 اتنخاب دوربین مدار بسته با کیس بدنه مناسب :

دوربین های مدار بسته در انواع کیس بدنه مختلف تولید می شوند که برخی از آنها حتی در صورت سفت کردن پیچ های دوربین مدار بسته باز هم در برابر شرایط جوی مثل باد و … مقاوم نیستند. به زبان ساده دوربین های vandal-proofضد ضربه از جنس آلومینیوم با کیفیت بالا ساخته شده اند که جهت تحمل ضربه های شدید طراحی شده اند.

برای اینکه بفهمید دوربین چقدر می تواند در برابر ضربه مقاومت کند ، به دنبال درجه IK دوربین باشید. IK مخفف “Impact Protection Rating”درجه حفاظت از ضربه است و یک سیستم طبقه بندی عددی بین المللی است که توسط کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک (IEC) ارائه شده است. IEC استانداردهای جهانی را برای کلیه فناوری های مرتبط با برق و الکترونیک تنظیم و منتشر می کند.

🟢زاویه دیدکیس های دارای ویژگی Vandal resistant طوری طراحی شده اند که به راحتی نتوان زاویه دید دوربین را تغییر داد.

🟢کیس های بولت با کیفیت بالا مقاومت بالایی در برابر اقدامات خرابکارانه دارند که می توانند کارایی دوربین را افزایش دهند.

 ارتفاع نصب دوربین مدار بسته:

ارتفاع پایین نصب دوربین مدار بسته باعث می شود تا بتوان به راحتی دوربین را سرقت کرد .پس سعی کنید دوربین مدار بسته شما در ارتفاعی نصب شود که به راحتی نتوان به آن دسترسی داشت. البته این را هم باید در نظر داشته باشید که دوربین را در ارتفاع خیلی بالا هم نباید وصل کرد چون ممکن است حداکثر حفاظت و پوشش را نداشته باشد.

 بستر سازی نامناسب و در دسترس بودن سیم ها:

مسیر کابل کشی شما بسیار مهم است.کابلهایی که از مسیرهای خارجی عبور می کنند را در لوله های فلزی مخصوص قرار دهید تا نتوان به راحتی به خود کابل دسترسی داشت.
🟢اگر از لوله های فلکسی استفاده می کنید باید این لوله ها را به بهترین شکل ممکن محکم کنید و در ارتفاع پایین و در دسترس همگان قرار ندهید.

 عدم استفاده از یک کابل برق برای تمامی دوربین ها:اگر محلی که شما اقدام به نصب دوربین مدار بسته در آن می کنید دارای حساسیت بالا می باشد ، برای هر دوربین مدار بسته از یک کابل برق مجزا استفاده کنید و منبع تغذیه دوربین شما نیز باید به ازای هر خروجی دارای فیوز های مجزا باشد.زیرا اگر سارق بتواند به یک کابل برق دوربین مدار بسته دسترسی داشته باشد ، می تواند همه دوربین ها را از کار بیندازد.

 استفاده از باکس های فلزی و گلندهای مخصوص ورود لوله های کابل:شما باید برای محیط های بیرونی از باکس های فلزی استفاده کنید.این باکس ها دارای ورودی و خروجی های کابل هستند که می توانید برای هر ورودی از گلند مخصوص لوله برق یا لوله فلکسی استفاده کنید و امنیت کابل های خود را افزایش دهید

پاسخی بگذارید